Khamis, 2 November 2017

Pakcik Tua Tidur Diatas Kubur Beralaskan Tikar ,Bila Ditanya Ini Jawapannya

Loading...
loading...
Viral Pakcik Tua Tidur Diatas Kubur Beralaskan Tikar. Selepas Ditanya,Alasan Disebaliknya Sungguh Menyayat Hati !!!

Sosok tubuh pakcik ini sedang menjadi bualan ramai orang. Pakcik itu kerap dipanggil dengan Opa Ulu yang diketahui berasal dari Bitung, Sulawesi Utara.

Foto-foto Opa Ulu ini mula tersebar di media sosial seperti Facebook sejak dari minggu (29/10/2017 lalu. Berdasarkan dari beberapa posting, Opa Ulu tinggal seorang diri.

Apa yang mengejutkan adalah Opa Ulu sebenarnya tinggal di sebuah perkuburan di Bitung seorang diri. Menurut pemilik akaun Facebook, Aning Sudarsono, Opa Ulu merupakan mangsa kemalangan langgar lari.

Namun tidak disebutkan di mana dan bila kejadian tersebut menimpa Opa Ulu. Pemilik akaun Facebook itu pun mengajak orang ramai untuk membantu menyumbangkan sedikit bantuan untuk Opa Ulu.
Selamat pagi Group BB

Inilah keadaan Opa Ulu yang merupakan mangsa langgar lari

Dia menahan kesakitan patah kaki ditambah dengan hanya tidur diatas kubur saja.
Marilah sama-sama kita menyumbangkan sedikit rezeki kita pada Opa Ulu ini dengan hati yang ikhlas, begitu tulis pemilik akaun Facebook itu.
Dari postingannya itu, Aning turut berkongsi foto Opa Ulu. Ada tiga foto yang dikongsikan Aning dengan latar yang sama namun beza sudut.

Dalam foto itu nampak Opa Ulu tengah tertidur di atas perkuburan. Opa Ulu menggunakan tuala untuk menyelimuti badannya.

Dengan hanya beralaskan tikar Opa kelihatan begitu nyenyak dalam tidurnya. Selain itu, nampak pula bahagian bawah kaki kiri Opa dibalut.

Postingan tersebut pun kini telah dikongsi sebanyak lebih dari 2000 kali. Selang beberapa waktu, seorang pengguna Facebook lainnya kembali memposting keadaan Opa Ulu.

  • Melalui postingan pemilik akaun Facebook Torang Peduli, Opa Ulu dikhabarkan telah mendapat bantuan. Saat ini Opa Ulu tinggal di rumah warga tua yang lokasinya tak jauh dari perkuburan. Beberapa orang dikhabarkan telah datang menjenguk Opa Ulu.

Peduli Opa Ulu..

Mari sama-sama bantu Opa ulu, mangsa langgar lari, sekarang opa ulu ada di rumah salah satu warga tua yang dekat dengan komplek perkuburan yang biasa Opa tidur.

Terbaru dari Torang Peduli sudah membawa tukang urut untuk merawat kaki Opa yang patah. Sekadar informasi opa ulu sudah ada tempat tinggal
Mari sama-sama tolong dan bantu opa ulu, tulis pemilik akaun Facebook tersebut.


loading...
SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 ulasan: